Poniżej przedstawiamy wskazówki dla warsztatów i kierowców w jaki sposób korzystać z naszej platformy. Wystarczy kliknąć w poniższym menu by przeczytać o interesującej Cię funkcji systemu oraz jej obsłudze. Jeżeli cokolwiek jest dla Ciebie niezrozumiałe albo brakuje opisu jakichś innych czynności, napisz do nas pod kontakt@allewarsztaty.pl a my uzupełnimy instrukcje.

Kliknij w odpowiedni temat z poniższej listy by zostać przeniesionym do akapitu z opisem.


Warsztat

1. Jak zarejestrować konto warsztatu samochodowego

2. Pierwsze logowanie - aktualizacja danych i wizytówki warsztatu

3. Ustawianie powiadomień o nowych zleceniach

4. Wyszukiwanie nowych zleceń

5. Składanie oferty do zlecenia, dodawanie do obserwowanych i zadawanie pytań

6. Zarządzanie aktywnymi ofertami

7. Zarządzanie wygranymi zleceniami i komentowanie ocen

Klient

1. Jak zarejestrować konto klienta

2. Pierwsze logowanie - aktualizacja danych i floty samochodowej

3. Dodawanie nowego zlecenia

4. Edycja zlecenia i odpowiadanie na pytania

5. Wybór oferty

6. Archiwalne zlecenia i wystawianie ocen


INSTRUKCJA OBSŁUGI SERWISU DLA WARSZTATU

1. Jak zarejestrować konto warsztatu samochodowego

By zarejestrować warsztat samochodowy musisz wypełnić wszystkie pola i zaakceptować regulami strony oraz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail.

Pamiętaj:

- Podaj aktywny e-mail z którego korzystasz - otrzymasz na ten adres wiadomość z linkiem potwierdzającym rejestrację.

UWAGA! Wiadomość może trafić do SPAMu. Jeżeli tak się stało, w swojej skrzynce pocztowej zaznacz "to nie SPAM" - z tego samego adresu będziesz otrzymywał powiadomienia o nowych zleceniach jeśli zaznaczysz taką opcję w swoim koncie.

- W polu Adres podaj ulicę i numer budynku (np. Warszawska 10) bez kodu pocztowego - ten będziesz mógł uzupełnić po zalogowaniu

Rejestracja warsztatu

 

2. Pierwsze logowanie - aktualizacja danych i wizytówki warsztatu

Po zalogowaniu ujrzysz panel Warsztatu w którym będziesz mógł edytować dane o warsztacie, wizytówkę, ustawienia powiadomień oraz wyszukiwać zlecenia, składać oferty i nimi zarządzać.

W zakładce Konto/Mój profil menu bocznego panelu znajdują się informacje o danych kontaktowych Twojego warsztatu.

Pamiętaj:

- Po pierwszym logowaniu uzupełnij kod pocztowy, numer telefonu oraz dane rejestrowe firmy - dane kontaktowe Twojego warsztatu pojawią się w wizytówce oraz zostaną wysłane Zleceniodawcy jeśli wybierze Twoją ofertę.

Edycja danych warsztatu

 

W zakładce Konto/Wizytówka menu bocznego panelu możesz stworzyć i dokonywać edycji wizytówki Twojego warsztatu

Pamiętaj:

- Twój warsztat będzie bardziej atrakcyjny dla Zleceniodawców jeśli uzupełnisz jego wizytówkę o:

Twoja wizytówka dostępna jest w Katalogu dla wszystkich gości naszej strony - dzięki temu jesteś bardziej widoczny w Internecie!

Wizytówka warsztatu samochodowego


3. Ustawianie powiadomień o nowych zleceniach

W zakładce Konto/Powiadomienia menu bocznego panelu znajduje się karta z ustawieniami powiadomień e-mail o nowych zleceniach zarejestrowanych w serwisie.

Jeśli chcesz otrzymywać jedną wiadomość zbiorczą z nowymi zleceniami zarejestrowanymi w ciągu dnia w Twoim mieście, zaznacz opcję "chcę otrzymywać powiadomienia codziennie". Pod koniec każdego dnia, na adres mailowy podany w Twoim koncie, otrzymasz wiadomość z tytułami zleceń naprawy dodanymi przez Twoich potencjalnych klientów.

Pamiętaj:

W tej chwili budujemy bazę warsztatów, w wyniku czego nie promujemy jeszcze serwisu wśród kierowców. Zaznaczenie opcji powiadomień pozwoli Ci dowiedzieć się niezwłocznie, gdy zaczniemy promować serwis i będzie się w nim pojawiać coraz więcej zleceń. Nie przejmuj się - nie będziemy zasypywać Cię wiadomościami których sobie nie życzysz.

Powiadomienia o zleceniach


4. Wyszukiwanie nowych zleceń

W zakładce Zlecenia/Nowe zlecenia menu bocznego panelu znajdziesz listę wszystkich aktywnych zleceń którym odpowiadasz pod względem lokalizacji i typu warsztatu. Klikając na tytuł otwierasz kartę zlecenia gdzie znajdziesz dokładne informacje o samochodzie i zakresie naprawy oraz zdjęcia w przypadku napraw nadwozia i podobnych.

Jeżeli jesteś zainteresowany zleceniem składasz na nie ofertę. Możesz też dodać zlecenie do obserwowanych lub zadać pytanie Zleceniodawcy. W punkcie 4 dowiesz się jak składać oferty, dodawać zlecenia do obserwowanych oraz zadawać pytania.

Pamiętaj:

- Możesz swobodnie filtrować zlecenia po typie usługi poprzez kliknięcie w pola tekstowe i wybranie interesujących Cię opcji. Możesz wybrać wiele zakresów napraw które oferujesz. Po dokonaniu wyboru wystarczy kliknąć przycisk "Filtruj".

- Możesz swobodnie filtrować zlecenia po typie warsztatu poprzez kliknięcie w pole tekstowe i wybranie interesujących Cię opcji. Jeśli prowadzisz na przykład Autoryzowany Serwis Obsługi wybierz ASO - wtedy zobaczysz odpowiednie zlecenia.

- Możesz sortować zlecenia po marce samochodu, dacie rejestracji zlecenia, liczbie ofert oraz dacie zakończenia zlecenia poprzez kliknięcie na trójkąt w nagłówku kolumny.

Wyszukiwanie zleceń - Warsztat samochodowy


5. Składanie oferty do zlecenia, dodawanie do obserwowanych i zadawanie pytań

W karcie zlecenia znajduje się opis oczekiwanego zakresu napraw, dokładne dane samochodu oraz zdjęcia. Dla zlecenia możesz złożyć 2 rodzaje cen:

- Cena brutto za samą robociznę

- Cena brutto za robociznę oraz części wymagane do naprawy

Pamiętaj:

- Możesz zaoferować jedną lub obie opcje cenowe. Nie jest możliwe składanie ofert do negocjacji, dlatego by złożyć ofertę musisz podać przynajmniej jedną z cen na tą usługę.

- Jeśli nie jesteś pewien ceny lub kosztów części możesz dodać zlecenie do obserwowanych i wrócić do niego później.

- Jeżeli w opisie zlecenia brakuje informacji lub masz pytania odnośnie zlecenia, możesz napisać do Zleceniodawcy. Wystarczy, że klikniesz na przycisk "zadaj pytanie zleceniodawcy" a pojawi się pole tekstowe konwersacji.

UWAGA!

Twoja oferta będzie widoczna jedynie dla Zleceniodawcy. Warsztaty nie widzą ofert konkurencji.

Twoje pytanie, a także odpowiedź Zleceniodawcy, pojawi się na karcie zlecenia jako anonimowa wiadomość od warsztatu i będą one widoczne dla wszystkich innych warsztatów przeglądających to zlecenie. Nie używaj tej funkcji do przekonywania Zleceniodawcy do swojej oferty - Zlecenia są moderowane przez administratorów serwisu.

Składanie oferty - Warsztat samochodowy


6. Zarządzanie aktywnymi ofertami

W zakładce Zlecenia/Moje aktywne oferty menu bocznego panelu znajdziesz listę wszystkich aktywnych zleceń dla których złożyłeś ofertę naprawy. Klikając na tytuł otwierasz kartę zlecenia gdzie możesz edytować ceny i opis oferty a także ją usunąć.

Edycja oferty - Warsztat samochodowy

 

7. Zarządzanie wygranymi zleceniami i komentowanie ocen

W zakładce Zlecenia/Wygrane zlecenia menu bocznego panelu znajdziesz listę zleceń które wygrałeś i nie zostały przez Ciebie oznaczone jako wykonane.

To tutaj znajdziesz wybraną przez Zleceniodawcę opcję cenową i jego dane kontaktowe:

- Login

- Imię

- Numer telefonu

- Adres e-mail

Dane te otrzymałeś także w powiadomieniu o wygranej wysłanym na Twoją skrzynkę pocztową.

Dane Zleceniodawcy - Warsztat samochodowy

Jeśli dokonałeś już naprawy, w zakładce Zlecenia/Wygrane zlecenia menu bocznego panelu, kliknij "Oznacz jako wykonane". Zlecenie zostanie przeniesione do listy wykonanych zleceń.

W zakładce Zlecenia/Wykonane zlecenia menu bocznego panelu znajduje się lista wykonanych przez Twój serwis napraw. W ostatniej kolumnie znajdują się oceny przyznane przez Twoich klientów. Jeżeli Zleceniodawca nie ocenił jeszcze Twojej usługi, ocena ma wartość 0.00. W przeciwnym wypadku znajdziesz tam ocenę przyznaną przez klienta, którą możesz zobaczyć i skomentować klikając na "Skomentuj ocenę".

Wyświetlona karta zlecenia będzie zawierała komentarz oraz przyznaną Ci ocenę w skali punktowej dla:

- Jakości usług

- Terminowości

- Komunikacji

- Dotrzymania warunków oferty

W polu poniżej oceny możesz skomentować tą ocenę.

UWAGA! Oceny i komentarze będą widoczne w Twojej wizytówce dla każdej nowo składanej oferty. Średnia ocen będzie wyświetlana w bloku głównym oferty.

Komentarz oceny - Warsztat samochodowy


INSTRUKCJA OBSŁUGI SERWISU DLA KLIENTA

1. Jak zarejestrować konto klienta

By zarejestrować się jako Klient musisz wypełnić wszystkie pola i zaakceptować regulami strony oraz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail.

Pamiętaj:

- Podaj aktywny e-mail z którego korzystasz - otrzymasz na ten adres wiadomość z linkiem potwierdzającym rejestrację.

UWAGA! Wiadomość może trafić do SPAMu. Jeżeli tak się stało, w swojej skrzynce pocztowej zaznacz "to nie SPAM" - z tego samego adresu będziesz otrzymywał powiadomienia o nowych ofertach jeśli zaznaczysz taką opcję w swoim zleceniu oraz dane kontaktowe warsztatu samochodowego którego ofertę wybierzesz.

- W polu Adres podaj ulicę i numer budynku (np. Warszawska 10) bez kodu pocztowego - dzięki temu nasz system będzie mógł w lepszy sposób oszacować odległości do warsztatów składających Ci ofertę.

Rejestracja Klienta


2. Pierwsze logowanie - aktualizacja danych i floty samochodowej

Po zalogowaniu ujrzysz panel Klienta w którym będziesz mógł edytować dane, zarządzać samochodami oraz dodawać zlecenia i nimi zarządzać.

W zakładce Konto/Mój profil menu bocznego panelu znajdują się informacje o Twoim profilu, w tym dane kontaktowe.

Pamiętaj:

- Po pierwszym logowaniu uzupełnij swoje imię i numer telefonu - zostaną one udostępnione jedynie warsztatowi którego ofertę wybierzesz w swoim zleceniu. Nawet jeśli nie uzupełnisz ich na karcie profilu zostaniesz poproszony o ich podanie przy wyborze oferty naprawy.

Profil klienta


W zakładce Konto/Moje samochody menu bocznego panelu możesz dodawać swoje samochody i nimi zarządzać.

Pamiętaj:

- Możesz dodać kilka samochodów i przypisać im nazwy jak np. Vectra Michała, Golf Magdy itp.

- Dla każdego samochodu podaj najważniejsze dane

 

Flota samochodowa klienta


3. Dodawanie nowego zlecenia

W zakładce Konto/Nowe zlecenie menu bocznego panelu możesz dodawać nowe zlecenia naprawy swoich samochodów.

1. W polu rozwijanym "Samochód" wybierz auto które chcesz naprawić - odpowiednie pola dotyczące specyfikacji samochodu zostaną automatycznie wypełnione na bazie danych które uzupełniłeś w zakładce Moje samochody.

2. Wybierz interesujące Cię typy warsztatów które chciałbyś zaprosić do składania ofert.

3. Zdefiniuj zakresy usług których ma dotyczyć Twoje zlecenie - możesz wybrać kilka wartości klikając przycisk "dodaj kolejną usługę".

Wybierz opcje cenowe naprawy które Cię interesują - czy ma to być jedynie robocizna, czy oferta uwzględniająca części zamienne.

4. Możesz zdefiniować lokalizację naprawy wybierając:

UWAGA! Definiując odległość od zadanego adresu wpisz odpowiednio dużą wartość w kilometrach (rekomendujemy min. 10) oraz adres w formacie "Miasto, Ulica i numer" (np. Wrocław, Legnicka 56).

5. Dodaj tytuł zlecenia odpowiadający zakresowi prac - postaraj się by był krótki ale treściwy

6. W opisie zlecenia możesz zamieścić dokładne informacje o interesującej Cię usłudze, objawy usterki, swoje oczekiwania odnośnie części zamiennych, samochodu zastępczego itp.

7. W zleceniu możesz zamieścić zdjęcia uszkodzeń samochodu - przydadzą się one szczególnie przy naprawach powypadkowych i blacharsko-lakierniczych.

8. Określ okres publikacji zlecenia

9. Możesz wybrać jedną z dwóch opcji powiadomień o składanych ofertach. Powiadomienia będziesz otrzymywać na swoją skrzynkę e-mail.

Jeśli wypełniłeś wszystkie pola kliknij przycisk "Zapisz zmiany". Gratulacje! Twoje zlecenie jest już widoczne dla warsztatów.

Nowe zlecenie naprawy samochodu


4. Edycja zlecenia i odpowiadanie na pytania

W zakładce Konto/Aktywne zlecenia menu bocznego panelu znajdują się Twoje aktywne zlecenia. Otwierając kartę zlecenia możliwe są:

- jeśli dla zlecenia nie ma ofert - pełna edycja poprzez kliknięcie przycisku "Zapisz zmiany"

- jeśli dla zlecenia złożone są oferty i warsztat zadał pytanie - dodawanie odpowiedzi na pytania warsztatów przez kliknięcie przycisku "Odpowiedz na pytanie"

 

5. Wybór oferty

Wszystkie złożone oferty zobaczysz w sekcji "Oferty do zlecenia" na karcie Twojego zlecenia.

Na belce głównej oferty znajdziesz następujące informacje:

- Proponowane przez warsztat ceny naprawy

- Nazwa warsztatu

- Przybliżona odległość od Twojego adresu

- Średnia ocen wystawionych warsztatowi przez poprzednich Klientów

Wiele ofert naprawy

Kliknięcie na belkę oferty spowoduje jej rozwinięcie i ukazanie szczegółów oferty, w tym:

- Opis złożonej dla Twojego zlecenia oferty

- Wizytówkę warsztatu na którą składają się:

- Rekomendacje i oceny wystawione warsztatowi przez poprzednich Klientów zlecających naprawę za pośrednictwem allewarsztaty.pl

Ponowne kliknięcie na belkę spowoduje jej zwinięcie.

Szczegóły oferty dla Klienta

Wybór oferty następuje poprzez kliknięcie przycisku z ceną w rozwiniętej belce.

Wyświetlone zostanie okno z prośbą o zaktualizowanie Twojego imienia i numeru telefonu.

Jeśli jesteś zadowolony ze sposobu w jaki allewarsztaty.pl pozwoliły Ci zaoszczędzić na naprawie, zaznacz opcję "Chcę dodać wpis na moim profilu Facebook". Po kliknięciu przycisku "Wybierz ofertę" wyświetli się okno dialogowe Facebooka (w pełni bezpieczne) z możliwością umieszczenia wpisu na profilu z linkiem do naszego Fanpage'a. Będziemy wdzięczni za kilka ciepłych słów na temat allewarsztatów, szepniętych Twoim znajomym : )

Wybór oferty wygeneruje automatyczną wiadomość wysłaną na Twoją skrzynkę, z Adresem i Danymi kontaktowymi wybranego warsztatu. Dane te znajdziesz także w wizytówce warsztatu w dziale Archiwum zleceń.

UWAGA! Pamiętaj, że tylko wybór oferty pozwoli Ci na późniejszą ocenę usługi którą wykonał warsztat. Korzystanie z serwisu jest całkowicie darmowe.

Wybór oferty warsztatu


6. Archiwalne zlecenia i wystawianie ocen

W zakładce Konto/Archiwum zleceń menu bocznego panelu znajdują się Twoje zakończone zlecenia. Otwierając kartę zlecenia możesz sprawdzić wybraną przez siebie ofertę, opcję cenową oraz dane teleadresowe warsztatu.

W ostatniej kolumnie tabeli zleceń archiwalnych znajdują się oceny które wystawiłeś za wcześniejsze zlecenia. Jeśli warsztat dokonał już naprawy, a Ty nie oceniłeś jeszcze jego usług, kliknij "Oceń". W otwartej karcie będziesz mógł pozostawić komentarz i ocenić warsztat pod kątem:

- Jakości usług

- Terminowości

- Komunikacji

- Dotrzymania warunków oferty

Ocena warsztatu



Dobry Mechanik i tanie części samochodowe?Tylko na Allewarsztaty.pl
Warsztat i serwis samochodowy Wrocław, Warszawa, Poznań i inne duże miasta